söndag, december 21, 2008

Strul i hyreshuset

Igår när jag tog en dusch så tog varmvattnet plötsligt slut, vilket aldrig hänt tidigare. Porten var också låst, vilket den inte ska vara så tidigt på eftermiddagen. En tvättmaskin, torktumlaren och torkrummet fungerade heller inte. Hyresvärden var här en sväng på kvällen och sent igår fungerade varmvattnet igen. Alla icke fungerande grejer måste haft nåt samband.

Idag när vi kom hem från Sturefors skulle jag återigen ta en dusch. Inget varmvatten! Blir så sur, det går ju inte att duscha i kallt vatten. Och precis nu kollade jag vad det var för temperatur i lägenheten - 19,4. Alla element är kalla! Gaaaaaah, sånt här blir man riktigt trött på. Både jag och Martin tycker det är kallt här. Ibland tar jag en dusch när jag är frusen men det går ju inte nu.

Är skapligt trött på att hyra av en privat hyresvärd. Bättre att ha Stångåstaden eller något sådant för då kan man faktiskt ringa ett journummer direkt när det händer något. Kan ju inte ringa hem till privatpersoner på söndagskvällen. TRIST!

Som sagt så var vi ute hos svärmor & svärfar idag, efter jobbet för min del. De har skaffat sig en ny plattv med hemmabio samt nya mysiga möbler! Tittade på sista Pirates filmen och vad häftigt det var med ljudet omkring! Dessutom får vi ta över deras gamla wide screen vilket vi är mycket tacksamma för. Dessvärre väger den bly så vi får väl se när den gör premiär i Valla..

Har också hunnit griljera skinkan ikväll. Eftersom jag aldrig gjort det tidigare och heller aldrig varit med när någon annan gjort det så kände jag mig som ett fån. Har ingen aning om hur den ska se ut eller smaka. Får väl se imorgon när den kallnat om den är ätbar. :) Men nu har jag iallafall fixat min första julskinka ever!

Dags för sängen. Sur för att jag inte fick duscha............

Ah just det, imorgon ska vi ha tomteluvor på oss på jobbet! Gissa vems idé detta var??????
JO MIN!!!!!!!!!!! :D I'm a sucker for christmas! De flesta tyckte att det lät mysigt och vissa ur den ordinarie personalen tyckte det var ett jättebra initiativ. Tror också att kunderna kommer uppskatta julkänslan! Synd att man inte får spela julmusik i butiker. Skulle varit pricken över i:et!

Tog även lite andra initiativ idag i butiken. Fixade en pelare med meddelandet om att det finns en snabbkassa längre fram i butiken om man inte ska ha inslagning. Fixade också en skylt till snabbkassan om vilket håll kunderna ska köa från. Kanske låter lite fånigt men jag kände mig rätt så nöjd med mig själv då ingen annan kommit på dessa ideér. En ur personalen, som arbetat där i över 20 år, tyckte min ide om pelaren var kanonbra. Hoppas att de tycker att jag är en hårt arbetande och kreativ tjej som de inte kan vara utan efter jul! :)

Inga kommentarer: