tisdag, december 16, 2008

Om en vecka..

...är det dan före doppare´dan! Kan inte förstå hur tiden kan gå så snabbt!

Skulle varit ledig idag men blev inkallad p.g.a. sjukdom och lite annat. Skulle jobba halvdag imorgon men blir heldag istället. Jobb jobb jobb... Och det verkar som att jag t.o.m. jobbar på min sista lediga dag innan jul, på söndag, vilket betyder jobb 8 dagar i sträck. PUH! Det gäller att visa sig tillgänglig för att konkurrera ut de andra juljobbarna!

Igår var det fullt upp här hemma. Gjorde mozartkulor och knäck. Pyntade balkongen lite till. Satte upp mitt "sago-tomteland" på pianot. Hade tänkt ta in granen också men klockan blev så mycket. Skulle gjort det idag... Men klockan blev återigen mycket. Får väl se om man hinner med det imorgon!

Nu är det Titanic som gäller, jag bara måste se den när den visas på tv. Trots att jag sett den på vhs kanske ett tjugotal gånger.. (hade en period då jag var leonardo dicaprio besatt). Ska ordna lite glögg, julgodis och nötter att smaska på. Vill återigen slå ett slag för Rocky Road, det är helt fantastiskt gott....! Trodde inte det skulle bli såååååå gott.

1 kommentar:

Gotlandsliv sa...

Oj, det verkar som du har fullt upp med både jobb och julpyssel! Har full förståelse för din leo-besatthet. :)

Ses snart!