onsdag, december 03, 2008

Jobb jobb

Idag var första "riktiga" dagen på Bokia! Hade jättekul faktiskt, timmarna flög iväg. Det var dock rätt slitsamt då man inte satt ner någonting under dagen, förutom på halvtimmesrasten. Känns i fötterna nu kan jag säga! Sen var det kanske ingen höjdare att stå som ett fån och bara krusa julklappssnören, men det går ju åt.. Jisses vad julklappar man slagit in idag! Jobbar imorgon också, då till åtta på kvällen.. Kommer inte vara hemma förrän vid halv nio, men är ledig på fredag så det känns helt okej ändå. Jobbar lördag, ledig söndag. Fullt upp! Känns så oerhört skönt att man äntligen är på en arbetsplats igen. Gör något åt dagen liksom. Är produktiv!

Fick en glad överraskning när jag kom hem idag. Disken var diskad, sängen var bäddad, matsalsbordet var dukat och middagen var klar! Jag blev sååååå glad. Underlättar en hel del att slippa komma hem sent på kvällen och mötas av alla hushållsmåsten. Duktiga Martin! :)

Nu ska jag knapra lite Martin-poppade popcorn, det vill säga - alldeles för salta.

1 kommentar:

Gotlandsliv sa...

Vad skönt att du kommit igång med jobbet! Man känner sig så mycket bättre när man gör något om dagarna, och inte bara går och degar som jag... ;)

Er idé om julklappar var ju toppen, det tycker jag absolut att vi kör på!!!

Tänk att bror kan vara så duktig! Imponerande! Och det är ju när man minst förväntar sig såna grejer som man uppskattar de som mest!