torsdag, december 18, 2008

Trött

Det är mycket att göra i dagarna på Bokia. Dessutom härjar sjukdomar bland personalen. Jobbar i princip hela tiden då Bokia har öppet innan jul, börjar vid öppning, slutar vid stängning. Var tänkt att jag skulle vara ledig på söndag men får se hur det blir nu. Jobbar jag då så blir det jobb 8 dagar i sträck. ;-) Känner mig inte i toppform för att kunna jobba fem dagar till i sträck men det går ju an då det bara är tillfälligt.. LÄNGTAR TILL JULAFTON! Fick idag ett trevligt brev på posten, lönespecet. Tydligen startar och slutar deras löneperioder i mitten av månaden vilket betyder att jag får lön dagen innan julafton! Blev mycket glad över detta då f-kassan inte kommer att betala ut mitt aktivitetsstöd förrän efter jul. Kan hända att det blir någon extra julklapp då.......! :)

Nu ikväll har jag slagit in julklappar. Tog med mig lite papper, snören, etiketter och kartonger från jobbet idag. Är ju skitbra att jobba där i juletid, slippa kosta på sig massa dyra julpapper och snören! Går ju inte i dessa arbetslösa tider. Men det var inte alls lika speciellt att slå in dem i år! Har slagit in på tok för många klappar på jobbet för att det ska kännas sådär julaktigt. Trist. :(

Usch, jag har ont i hälarna och huvudet. Tror nog jag ska knyta mig till sängs nu. Fredag imorgon.. Helg.. Men vad spelar det för roll.. Har ingen större koll på dagarna just nu!

Neh, SOVA!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skoj att klä granen!Här pyntades våran redan i onsdags den blev jätte fin.
Förstår att du är trött,det är jobbigt att jobba i handeln sådana här dagar,själv har jag känt mig helt slutkörd idag,tur att man trivs med sitt jobb annars hade man aldrig orkat!
Kämpa på, de blir roligt när lönespecen kommer :)
Kram till er båda, kommer sakna er i jul men vi får fira jul en extra gång på de här sättet så de blir nog bra!