torsdag, december 11, 2008

Julmys i Jönköping








Ja, som rubriken redan avslöjat så befinner jag mig just nu i Jönköping. Tog tåget hit imorse för att julmysa lite med mammsen och pappsen och även ta med mig bilen tillbaka till Linköping. Äntligen! Guud vilket vinterväder det blev i eftermiddag! Massor med snö på backen. Det ultimata vädret när man ska julmysa. ;-) Mamma fick en försenad födelsedagspresent av mig och Martin idag, Leilas senaste bakbok. Däri hittade vi bland annat ett julgodisrecept som vi ikväll provade, Rocky Road. SÅ HIMLA GOTT! Tillochmed pappa tyckte det var smaskens. Rekommenderas! Ingredienser ser ni på bilderna. Vi har även hunnit med att göra ischoklad, koka årets (och min första) julskinka, koka knäck (som vi fick slänga för mammas fina tomteknäckformar fastnade i knäcken... skräp.................) samt thaimat för kvällen. Lussekatter och mozartkulor får jag fixa ihop själv. Mamma köpte även en vinterjacka, mössa och vantar till en frusen Lina! Nu slipper man frysa. :) Har också inhandlat fyra säckar med hö/halm till kaninen, massinhandling på ICA Maxi och godisinhandling inför julen på ÖB. Ett snabbesök hos mormor & morfar hann vi med nöd och näppe med. Det har varit fullt upp hela dagen!
Måste verkligen sova nu, ska upp tidigt imorgon och köra 13 mil i snöslask. Tidspressad är jag också eftersom jag börjar jobba 12.

Inga kommentarer: