onsdag, februari 04, 2009

Kvällsbio

Nu har jag och Martin kommit på en kanonidé som helt enkelt går ut på att ha det roligare i vardagen! En gång i veckan ska vi "dejta", alltså hitta på något utanför lägenheten och prova på nya grejer. Ska bli riktigt spännande!

Idag var "dejten" en kvällsbio, Valkyria, som VARMT rekommenderas! Hade inga större förväntningar på den då jag inte hört någon nämna något om den men den var faktiskt riktigt bra och den rekommenderas som sagt av mig OCH Martin. Själv har jag blivit så känslig det senaste och grinar för minsta lilla och ja, det trillade tårar i slutet av filmen. Den var så gripande, så verklig. (kanske beror på att den ÄR sann..) Den var inte det minsta långtråkig och de två timmarna bara flög iväg.. Trodde jag skulle sova mig igenom den eftersom jag var helt slut efter att ha jobbat till kvart över sju, men nixpix! Filmen handlar kort och gott om att försöka störta Hitler. I rollistan finns Tom Cruise.

Vi har också bestämt oss för att ha en tv/datorfri kväll varje vecka! Jag ser verkligen fram emot att stänga av alla apparater och bara mysa. Tända några ljus. Äta god mat. Spela något spel. Prata. Kanske ta en promenad. Kanske se en film tillsammans, men bara i nödfall... Imorgon testar vi detta koncept för första gången. Jag tror faktiskt att det kommer vara väldigt givande.. Det är så lätt att bli beroende av tvbruset eller tangentknapprandet.

Imorgon står städ och tvätt på schemat, hoppas inte jag blir blixtinkallad till jobbet för det skulle vara skönt att få alla hushållsbestyr avklarade inför helgen.

Oh just det, söta lilla kaninen Singha har tydligen gjort det igen. Gnagt av telefonsladden.. Det är ingen farlig ström i den, tack och lov, men det börjar bli tröttsamt att för tredje gången köpa en ny.. Man kan tro att man lär sig efter första bytet men trots att jag håller ett vakande öga på henne konstant då hon är ute och springer runt så biter hon likt förbannat av den förbaskade kabeln igen.. Tur för henne att hon är så söt! Det här gör mig ännu mer sugen på att skaffa större boende med en trädgård, skulle vilja ha ett litet rastrum åt henne där inga kablar finns. Och så skulle jag vilja ha en utomhusrastbur åt henne på sommaren.. Om man har trädgård vill säga. Men framförallt skulle jag vilja ha utrymme att bygga ihop en större bur, det dubbla mot nu. Det är ytan det hänger på..

2 kommentarer:

Gotlandsliv sa...

Åh, vilka bra idéer! Både dejtandet och tv-/datorfri kväll. Det är nog nåt jag ska försöka få in här hemma också. Kommer säkert bli ännu mer viktigt nu när mackisen kommer. Så det inte blir baaaara bebis hela tiden. :)

Anonym sa...

Tv/datorfri kväll låter ju jättebra :D det ska vi nog också göra! Fin blogg du har :) Fredrik hälsar, kram syster