tisdag, februari 03, 2009

Rosenlundsbadet

Igår tog jag och Martin bilen ner till Jönköping och Rosenlundsbadet. Hade ett jättesug efter att få bada i äventyrsbad! Turligt nog var det inte överbelamrat med skolungdomar och därför var det heller inte stimmigt och gapigt. Jätteskönt! Tycker bara att det är synd att det kostar så mycket att gå in och bada, för mig och Martin gick det på 150 kr i entréavgift.

Vi sov över i Taberg och åkte till mormor och morfar vid lunchtid idag. Fikade lite innan det var dags för hemfärd. Av någon anledning blir jag alltid så fruktansvärt trött på vägen hem mot Linköping och det var likadant idag, jag var tvungen att stanna och vila ögonen ett tag. Märkligt nog blir jag aldrig trött när jag är på väg FRÅN Linköping. Det är ju samma sträcka liksom..

Solen har visat sig tre dagar i rad nu och det är såå skönt för det sätter fart på vårkänslorna. Det är visserligen ett par månader kvar innan det är riktig vår men man får lite sådana känslor ändå!

Ikväll hoppas jag att vi bara ska mysa och ta det lugnt. Biobiljetterna går ut imorgon, men ikväll orkar jag inte med att dra ner till stan. Alltså får det bli imorgon och då ska jag dessutom jobba. Vill se den nya med Brad Pitt, verkar vara rätt så annorlunda.

Gotland längtar vi till.. Dagligen.. Vi väntar med spänning på macaronen! Vi väntar också på svar från de företag vi kontaktat angående jobb. Det är segt att bara gå och vänta men vad mer kan man göra?

1 kommentar:

Gotlandsliv sa...

Vad härligt att få bada lite! Vi säger ofta att vi ska passa på när vi är i Linköping, men det är alltid så mycket annat att göra...

Håller tummarna för att ni får positiva svar!

Var på mvc igår, och fick veta att mackisen är mogen att komma ut nu. Så när som helst smäller det... spännande och läskigt på samma gång!