onsdag, februari 18, 2009

På plats i Tofta men jag åker hem imorgon/idag..

Idag fyller svärfar hela 60 år! Gratulerar!

Som rubriken lyder är vi nu på plats i Tofta och det är helt underbart. Tyvärr åker jag hem idag eftermiddag och det känns mindre kul. Dels för att det är tråkigt att lämna Gotland, dels för att jag får åka hem i bilen själv i snön och halkan, dels för att jag kommer vara ensam hemma tills sent på söndagkväll.. Men jag har ju inte så mycket till val.

Har varit inne på Bokia i Visby och pratat med chefen, passade på att presentera mig när jag ändå var i stan. Tydligen hade personalen jag tidigare haft kontakt med inte vidarebefordrat min intresseanmälan, vilket jag kanske tycker känns lite märkligt.. Vi kom iallafall överens om att jag skulle höra av mig lite längre fram. Hade jag inte jobbat på Bokia i Linköping nästa vecka så hade jag haft världens chans att få jobba där nu. Men jag är ju uppsatt på schemat där hemma och det kan jag inte göra något åt nu..

Macaronen har fortfarande inget namn, han kallas för allt möjligt för att "prova på" vilket som passar bäst. Vilken liten gullunge han är. Har nog aldrig sett en så lugn och tyst bebis.. Inatt hörde vi inte ifrån honom förrän på morgonen runt åtta! Får väl se hur det blir inatt. Idag hade han förresten på sig groddräkten vi hittade i USA.

Ha det fint allihopa!

Inga kommentarer: