måndag, februari 09, 2009

Sömnbrist och jobbig arbetsförmedlare

Sista gången jag tittade på klockan inatt så var den 3:56. Det var så otroligt svårt att somna, jag låg och tänkte på kattungar, blivande hus, bebisar.. Och det blir ju naturligtvis inte lättare att somna när man VET att man måste sova! Vaknade strax efter nio av att telefonen ringde, Martin visade inga tecken på att han tänkte gå upp och svara så det fick jag snällt göra.

Trevligt nog (inte alls) var det Martins arbetsförmedlare. Jag kan ärligt säga att detta måste vara den mest irriterande och tröga person jag någonsin stött på. Nu har hon dock lugnat ner sig, var ett tag sedan hon sist ringde.. Men hon är helt otrolig. Under en period ringde hon var och varannan vecka, hon ringde t.o.m. dagen innan julafton!! Frågar alltid samma frågor. Jag börjar allvarligt tro på att hon har något fel. Själv har jag haft en del arbetsförmedlare tidigare men jag har aldrig någonsin känt mig förföljd. Snart ringer jag arbetsförmedlingen och frågar om man kan byta förmedlare för jag tycker det är så fruktansvärt orättvist att vissa aldrig hör något från sina medans andra aldrig blir av med dem.

Idag är det så fint väder ute och jag vill verkligen gå ut och gå i solen. Första gången på länge jag känner mig så sugen.. Såklart är kroppen inte på topp. Kände mig lite smårisig igår och idag vill kroppen inte ens gå upp ur sängen.. Huvudet är tungt, näsan är täppt, halsen är det lite knas med och jag har ett tryck i mellangärdet, lite som magkatarren fast mer åt det illamående hållet. Det är ju bara för typiskt....! Intalar mig att det har med sömnbristen att göra, och det är väl säkert så det är.. Kanske kan jag ta mig ut en liten stund senare. Hoppas, hoppas!

1 kommentar:

Gotlandsliv sa...

Hoppas att du kryar på dig snart!