fredag, februari 13, 2009

Macaronen har camat!

Det är ju alldeles underbart att man kan få se macaronen live trots att man bor så långt ifrån! Så söt han var i camen, låg och tittade omkring sig och gav knappt ifrån sig ett ljud. Enda gången vi såg att han grimaserade illa var när pappa ryckte bort ett litet plåster. Så fin han var med sina stora ögon och sina guldiga hårlockar! Det ska bli så jättemegasuperdunder-kul att åka och hälsa på hela familjen nästa vecka. Jag stannar dock "bara" två nätter eftersom jag ska jobba den 19:e igen. Martin stannar däremot kvar tillsammans med sina föräldrar och tittar på det lockande huset som är till salu............ Ja, jag kan knappt vänta tills vi får se den lille i det fina huset!

Imorgon är det hjärtedagen och jag hade börjat planera lite smått för dagen... Det var dock onödigt eftersom Bokia hörde av sig och frågade om jag ville jobba. Helst vill jag vara hemma och mysa men det finns ju tillfälle till att göra det på eftermiddagen/kvällen istället. Slutar senast kl 16.

Nu har jag tänkt ta ett bad, Martin är ute och promenerar. Jag har sovit så dåligt inatt att jag valde att hålla mig hemma istället. Vi ska däremot iväg till affären för att införskaffa lite mysmat och sånt till imorgon. Funderar också på om vi inte ska ta oss till lekaffärerna här i stan, var en sväng på babyproffsen tidigare i veckan men det fanns inte så mycket som tilltalade oss där.. Vi har ju liksom en önskelista att gå efter... Jag kan säga som så att bebissuget blir större och större för varje dag som går och nu när macaronen är född och man kan gå runt och kika i bebisaffärer så blir ju längtan inte direkt mindre.. En dag är det vår tur! :)

Inga kommentarer: