måndag, maj 04, 2009

Änglar och demoner

Den 13 maj är det äntligen premiär för Änglar och demoner! Den absolut bästa bok jag någonsin läst och någonsin kommer att läsa. Satt på helspänn hela boken ut! Da Vinci Koden var också grymt bra men den här var helt fantastiskt underbart spännande. Sen lär den här vara mycket råare då boken stundtals faktiskt är vidrig. Om jag nu minns rätt.

SJÄLVKLART har jag beställt biljetter till premiären och den första visningen här i Linköping 18:15. Tänk att när jag läste boken 2006 så ansåg jag att man definitivt inte skulle kunna filmatisera den. Jag tyckte dock samma sak om filmatiseringen av Da Vinci Koden, men där fick jag ändra mig då den filmen är bland de bästa jag sett. Har därför ganska så höga förväntningar nu men filmen kan aldrig slå boken.

Har börjat läsa Änglar och demoner igen men funderar på att sluta. Kommer faktiskt inte ihåg så hemskt mycket från den, det kanske kan vara kul att bli överraskad på bion. :)

Såg att Da Vinci Koden går på tv på lördag och trots att det inte alls var länge sedan jag såg den så kommer jag med all sannolikhet sitta klistrad framför skärmen. Det absolut bästa är i slutet av filmen, jag och Martin tittade precis på slutscenerna på youtube och jag får alltid rysningar och "tuppaskinn" på kroppen när jag ser det.

Vill du se scenerna jag menar? Titta här!
Har man inte sett filmen tidigare så kanske rysningarna inte infinner sig... Musiken gör verkligen allt!

1 kommentar:

Linda sa...

Lätt att jag ska se Änglar och Demoner! Da Vinci Koden äääger, så har med höga förhoppningar om Änglar och Demoner! =)