torsdag, maj 21, 2009

Bebisar

Nu tror jag att allt är klart, Sessan ser nöjd ut och det ligger iallafall två bebisar intill henne.

Bebis nr 1 är svart/vit men mest svart. Föddes 20:30.

Bebis nr 2 är vit med svarta fläckar, svart huvud. Föddes 21:30 och då fick jag agera barnmorska då Sessan struntade i den. Fick avnavla, ta bort fosterblåsa och torka lite. Efter det tog Sessan över!

Bebis nr 3 tog längre tid och är sorgligt nog numera i katthimlen. Vet inte om den dog under födseln eller om den varit död en längre tid. Tyckte mig se bebisrörelser i magen efter att nr 2 var född men jag är inte helt säker. Gjorde vad jag kunde för att försöka få liv i den men det gick helt enkelt inte. Vet inte om den ens fick ta ett första och sista andetag.. :'(

Liv och död, allt på samma kväll. Bebis nr 3 tog hårt på mig och jag gråter fortfarande när jag tänker på den. Så söt men livlös. Ligger nu invirad i en handduk i en påse utomhus. Bara det får mig att gråta, stackars liten måste ligga ensam därute i kylan. Spelar ingen roll att den faktiskt inte lever och inte kan känna något, i mitt hjärta gör det ändå ont.

Imorgon ska vi iväg till Göteborg och kalas, det är med blandade känslor jag åker.

Men, nu måste jag glädjas åt de två kattungar som vi faktiskt har fått...
Har varit vaken i 19 timmar nu och jag känner verkligen både fysiskt men framförallt psykiskt att jag behöver sömn..

Inga kommentarer: