fredag, maj 01, 2009

Här är hon, "hemlösingen"!

Idag har jag åkt tåg till Stockholm och hämtat hem den dräktiga hemlösa katten! Stackaren har rest hela vägen från Söderhamn uppe i Norrland till Linköping i Östergötland. Hon har varit så lugn och inte sagt ett ljud och hon har heller inte sovit utan suttit och tittat på mig med sina stora nyfikna ögon!

Kom hem vid niotiden och då var det bara till att gå upp till vinden och hämta köksdörren.. Det tog ungefär 30-45 minuter att sätta upp den?! Ibland så hatar man vissa konstruktioner... Sen fixade jag en bolåda. Jag fick faktiskt klappa tjejen men efter en kort stund fick jag en tass med klorna ute och de var väldigt vassa. :(

Hon är jättetrött nu och låg och småslumrade trots att jag låg på golvet bara en halvmeter ifrån och pratade med henne. Hon har tovor i sin långa, långa päls och en väldig bebismage som nästan släpar i golvet - vilket tyder på att det inte är långt kvar. Tror hon är runt året. Men ooh så vacker hon är!

Inga kommentarer: