måndag, maj 25, 2009

Och så var man ensam i en vecka..

Martin åkte iväg för en timme sedan, han ska till Gotland och kommer hem först nästa tisdag. Tror ni jag känner mig ensam? Ja..

Ska iväg och storhandla nu, kan ju inte sitta här och deppa! Ikväll funderar jag på att lyxa till det för mig själv med ostbricka och plockmat. När katten är borta dansar råttorna på bordet.. ;-) Har fått låna några filmer av syster och Fredrik så det går då ingen nöd på mig ikväll iallafall... :) Imorgon ska det dessutom bli strålande sol och 23 grader och eftersom jag inte jobbar då så ska jag parkera mig i parken och läsa!

Idag har jag planterat ny dill och gräslök för med mammas plantering hände ingenting... Får väl se om jag får skörda något i år. Blev en kruka med basilika också. Och en med smörgåskrasse. Och så alfa-alfagroddar.. Hittade en fin solros på plantagen till bra pris som nu står ute på balkongen och lyser!

Näää, nu ska jag ta mig ut i värmen igen och åka till både Willys och Ica Maxi... (lönen kom idag, gud vad det är roligt att handla då!)

2 kommentarer:

alezzia sa...

åhhh...låter som en underbar dag! E solklart sotis....

alex sa...

hmm..d går inge vidare att kommentera här...gör ju fel hela tiden.... men i alla fall.. låter ju hor skönt som helst din dag! Hoppas det går kanoners med kattungarna..Love