söndag, maj 10, 2009

Besök av föräldrar

I helgen kom mina föräldrar på besök, de kom igår förmiddags och åkte nu i eftermiddag. Kan ju säga att det var himla skönt att slippa vara ensam eftersom Martin varit i Malmö. Största anledningen till att de kom hit var balkongprojektet - som nu är färdigt!!!!!!! Gud så lycklig jag är, det är så fruktansvärt mysigt att sitta där ute nu!

Igår åkte vi iväg till K-rauta och skulle inhandla trall, nät hade pappa redan köpt. Hittade även ett jättefint svart/grå bord med tillhörande svarta stolar som påminde lite om rotting. Äntligen åkte plastmöblerna ut!

Pappa körde hem och började lägga golvet, jag och mamma fortsatte på en balkong-shoppingrunda. Åkte till Plantagen och inhandlade en pall med två hyllplan i vintage stil, skitsnygg! Hittade också en grej man hänger upp små zink-krukor på, i samma vintage stil. Denna hänger nu på nätet och pallen står i hörnet. I zinkkrukorna finns timjan, basilika och rosmarine med supersöta små etiketter på metallpinne.

Hittade också en slags låda, också i vintage stil, och i den står det massor med Margerit-plantor. (ser ut som prästkrage) Lådan står på det nedre hyllplanet på pallen och på det övre hyllplanet står en bricka i zink med tre krukor, i den ena har jag planterat persilja och i de andra två ska det vara gräslök och dill. Mamma har planterat dessa hemma och jag får en kruka av varje nästa vecka. Bakom brickan har jag placerat en zink-vattenkanna!

Eftersom golvet tog låååång tid så bestämdes det att de skulle sova över, till min stora glädje. :-) Vi beställde pizza, tittade på Da Vinci Koden och åt godis. Inatt fick jag därför sova på soffan med öronproppar då kaninen sprang som en idiot i buren.

Idag kom nätet upp och det blev hur bra som helst, är förvånad över att det kan se så jäkla bra ut! När allt var klart åkte vi ner till stan och käka buffé på kinarestaurangen. Mmmmmmmmmmm! Jag och mamma sprang in på Åhléns en sväng och därifrån kom jag med en oljelampa och en zink-kruka till bordet.

När de hade åkt hem tog jag bilen ut till Tornby för att kolla efter hemlösa katter vid motorbåtsklubben. Såg 5 stycken. Tog en sväng till Ica Maxi och köpte lampolja.

Så, nu sitter jag här och känner mig hur nöjd som helst... Oljelampan funkar perfekt och hänger ute på balkongen.
Aaah... Allt är så fint!

Tack tack tack!!!! :-)

4 kommentarer:

Linda sa...

Vad kul! Vill se bilder på balkongen! ;) Vill med se Da Vinci koden!

Gotlandsliv sa...

Men hallå! Biiilder tack! :)
Låter hur mysigt som helst ju! Skönt med nät, så att kissarna kan gå ut. Det är guld värt. Måste spana in den när vi kommer hem i Kristihimmelsfärdshelgen.

Kram!

Lina sa...

Det kommer bilder såklart!

Gotlandsliv sa...

Vi kommer nog inte förrän på fredagkvällen och stannar till söndagkväll. Micke är inte ledig på fredagen, så vi kan inte åka tidigare tyvärr. När kommer ni tillbaka till stan?

Kram