söndag, maj 03, 2009

Så trött!

Har sovit dåligt inatt då Sessan pipit i köket. Blir nog till att slumra lite snart igen!

Uppdatering.
På Valborg var vi och grillade med Martins kompisgäng och det var väldigt trevligt! Dock kan jag inte dricka alkohol längre, ett eller två glas vin är ju inga problem men när det blir lite mer ja, då slutar det som det slutar morgonen efter. Det är ganska så tydligt att man inte är på fest särskilt ofta numera! Tål i princip ingenting.

1:a maj åkte jag som tidigare nämnt till Stockholm och hämtade upp Sessan. Oh, vilket fint väder det var.. Nästan så man blev lite sugen på att flytta dit. Bara nästan.

Igår grillade jag och Martin själva och det blev massor med gott från grillen. Kotletter, kycklingspett, revbensspjäll, lökknyte med smör och aromat, paprika och tomat. Till det potatishalvor, minimajs, skivad baguette, sweet chili/creme fraiche-sås, sataysås och en röra på västerbottenost, soltorkade tomater, vitlök, creme fraiche och lite chilipeppar. SÅ gott!

Idag blir det en "ta-igen-mig-dag" med lite plock här hemma. Börjar jobbet imorgon, fast då är det bara mellan 8:30 - 12. Tisdag-fredag blir "värre", 8-17. Dessa tider är ju dock bara utbildning, under nästa vecka går jag mellan 8-17 på måndag och 8-12 på fredag. Sedan är det lite upp till mig vilka tider jag kan jobba.

Nu ska jag nog vila mig lite igen. :)

1 kommentar:

Mamma sa...

Vilka gourmet ni är!!!.Funkar inte "kov me brö" :)
Lycka till på jobbet imorgon!!
Kram till er båda!!