torsdag, april 30, 2009

Inventering

Ja, min dag har varit allt annat än lugn.. Klockan ringde 05:30, 4 timmar efter att jag somnat. Blev sent igår! Av någon anledning hade jag förvånansvärt lätt för att komma upp och fixa iordning mig. En halvtimma senare bestämmer jag mig för att slänga ihop två kladdkakor till jobbet (06 på morgonen alltså). En kvart senare gräddas två chokladiga bakverk i ugnen! Panikstress ner till jobbet med skållheta kladdkakor i en kasse och iskall glass i en annan. 07 startar inventering och fram tills 20:15 var det verkligen fullt upp. Hade lunch en timma och en kvarts rast, JOBBADE i 12 timmar! Men nu mår jag verkligen skit. Jag och A-S har ju redan inventerat i två dagar på lagret där det är cementgolv och fel på avloppet, ja det luktar skit bokstavligt talat. Underbar arbetsmiljö.. Cementgolven är ingen hit kan jag säga, har förstört mina fötter så pass att jag knappt kan stå upp. Aldrig varit med om att det värker så fruktansvärt... Ryggen är helt paj men det var ju nästan väntat, så mycket som jag böjt mig och burit på tunga böcker - my mistake!

Ja, det är ju fina pengar och det är det enda som driver mig numera..

På måndag börjar nya jobbet och nya rutiner i.o.m. att jag börjar redan 08 på morgonen. Kan vara nyttigt för mig..

Imorgon är det Valborg och det ser ut som att vi ska grilla och smaska vuxendricka. Men, nu är det så att jag förmodligen ska ta mig till Stockholm på fredag (tåg) och hämta en dräktig hemlös katt som ska bo tillfälligt hos oss tills bebisarna har kommit och är flyttklara. Yes, Hittekatter.ifokus.se har gjort mycket stort intryck på mig!

Dags för något efterlängtat - sömn.

Inga kommentarer: