tisdag, mars 10, 2009

Ännu en vanlig vardag

USA - som jag längtar tillbaka...

Jag har börjat få sömnsvårigheter igen. Aldrig kan jag få en normal sömnrytm! Antingen sover jag extra mycket vilket ger mig ångest över att dagen passerar så snabbt. Eller, som det nu varit tre nätter i sträck, så kan jag helt enkelt inte somna. Ligger och vänder mig i sängen stup i kvarten, timme ut och timme in, och kan bara inte sova. Inatt somnade jag runt två, vaknade vid fem och somnade någon timme senare igen. Funderade först på att gå upp men det kändes lite för tidigt vid femsnåret... Jag blir tokig på det här! Inatt kunde jag dessutom inte använda öronpropparna eftersom jag ställt klockan och då fick jag snällt ligga och lyssna på Martins och Majas tunga andning... Eftersom Maja sover mellan våra huvuden så hörs hennes ljud ganska väl...

Sen var det dags för en (värdelös) tur till Arbetsförnedringen. Jag HAR ju till 99% klart sommarjobb och fattar inte varför jag ska söka andra sommarjobb.

Tog en sväng till Bokia för att kopiera upp stamtavlan och köpa frimärke. En kollega bad mig vänta, kanske behövdes min arbetskraft under morgondagen.. Men, med min vanliga otur, så hade de hunnit lösa det på annat sätt.

Hem igen, diska upp det sista av dunderdisken. Städa kaninburen. Ta en kopp te med knäckemacka. Borsta av katterna igen, massor med päls idag också.. Ut och motionera djuren var för sig. Maja, Alli, Smilla och Singha. Det var kallt ute idag så det blev inga långa stunder.

Kvar att göra idag är att tvätta och ev. städa. Tvättningen sätter jag nog Martin på, han har spelat tvspel sedan 12?! Tre timmar hittills... När det finns massor att göra i hemmet.. Så, tvätten får bli hans uppgift.

Jag har börjat fundera på om jag ska hitta på något till hösten. En KY-utbildning eller högskolestudier men då i form av PROGRAM, inte kurser. Det funkar inte för mig. Det börjar bli påfrestande att inte ha dagliga rutiner och varierande inkomst.. Funderar på massageterapeut-utbildningen som finns i KY-form här i stan. Men det ska väl till mycket för att man ska kunna ta sig in på den..

På fredag ska jag och Martin ut och äta! Blev tillfrågad idag. Jag röstar för Yogi då jag varit sugen på indiskt i månader..

Och på lördag åker mamma och pappa till Thailand, lucky bastards... Jag har tidigare frågat om jag kan få åka med i bagaget men det får jag inte. *surar* Jag och bebi ska faktiskt börja planera en egen semesterresa tillsammans. Bara vi två! Spännande. Det blir dock ingen resa än på ett tag men planera kan man ju göra under en lååååång tid!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har med sömnsvårigheter nu när jag är sjuskriven. Somnade halv fem imorse... =/ Igår somnade jag ett och vaknade halv fem.... Illa...

Anonym sa...

Fina bilder, härlig blogg ...
En blogg i min smak !!!