tisdag, mars 24, 2009

Ingen misse i fällan...

Var en sväng på af under förmiddagen, lika värdelöst som vanligt och idag påpekade jag att jag tycker det är bedrövligt hur de tvingar dit mig varannan vecka för att hitta sommarjobb när jag till 99% har jobb på Bokia. Väntar i princip på schemat... De höll med mig. Men jag förväntar mig inte att kallelserna slutar trilla in varannan vecka för det.. Skräp!

Idag har jag varit ute på landet och spanat på katter. Nästan i Valdemarsvik, tar en timma att åka dit. Såg tre olika missar varav en av dem valde att ligga PÅ fällan. Det var ändå inte rätt katt så det var väl tur att han inte gick in och blev traumatiserad av när fällan slår igen.. De två andra, som förmodligen är rätt katter, var dock inte i närheten. Lockade med räkor, tonfisk och hemmagjord välling. Strödde ut massor med kattmynta men icke. :( Hörde plötsligt gevärsskott och blev ganska nervös. Satt ju trots allt helt själv, mitt ute i ingenmansland och utan mobiltäckning. Vet inte vad skottet var till för och jag vill nog inte veta det heller.....

Imorgon em/kväll gör jag ett nytt försök. Lämnade lite mat vid fällan för att locka dit dem tills jag kommer imorgon. Den står ju vid ett nytt ställe och kanske var det därför ingen misse syntes till där..

Och nu läste jag precis att vår enkilosförpackning med kyckling också har återkallats.. Blir väl till att åka till affären under morgondagen och återlämna den! Gud vilket slöseri... Stackars kycklingar, slaktade totalt i onödan. Kanske skulle jag bli vegetarian igen... Jo, tankarna finns där.

Inga kommentarer: