fredag, mars 20, 2009

Fredag redan?

Veckorna går så fasligt snabbt numera - trodde definitivt inte det var fredag redan idag! Känns mer som en onsdag. Helknäppt.. Saknar garanterat arbetsrutiner och den där känslan att oh, snart är det fredag och helg..

Varför är jag då så tidigt uppe? Jo, jag hörde något dovt ljud från sängen (sov med öronpropparna) och såg i ögonvrån hur Martin suckade och började greja. Plockade ut propparna och frågade vad som var fel. Kiss... Ja, inte hade Martin kissat i sängen utan en katt. Vem det var vet vi inte för han vaknade bara av att det var blött. Misstänker att det är Alli, har ju förberett mig på att hon ska kissa i sängen och i soffan. Åtgärder har vidtagits för att undvika detta men nu måste jag fundera ut något mer hållbart under nätterna när vi inte har koll på dem. Kan inte stänga ute dem för Maja vill in och skriker och hoppar tills vi ger upp. Går heller inte att ha henne instängd hos oss för då vill hon ut istället. Knepigt värre. Som sagt var det väntat att Alli skulle kissa på oönskade ställen (hon äter inte piller längre) men det skulle ju lika gärna kunna vara Smilla och då har jag ingen som helst förklaring, vilket känns frustrerande! Turligt nog hade jag bokat tvättiden nu på morgonen, kanske kände jag på mig tidigare i veckan att den skulle behövas.. Och konstigt nog tänkte jag igår att det var himla länge sedan någon kissade i sängen.. Tänk så märkligt det kan bli.

Såg att "Livet är underbart" går ikväll på kanal 9, tror den börjar runt 21-tiden. Mycket sevärd! Själv såg jag den dock senast för några veckor sen då vi har den här hemma. Rekommenderas varmt.

Nu börjar Maja pipa, dags att släppa ut henne till de andra katterna..

Inga kommentarer: