lördag, mars 14, 2009

Lördagskväll

Åh vad jag är slut i kroppen.. Åkte härifrån runt två för att möta upp de andra som skulle till katterna vid sjukhuset. Kan ju säga som så att gården där katterna håller till INTE ligger särskilt centralt... Nästan i Valdemarsvik och det tog en hel timme att ta sig dit! Det trodde jag verkligen inte. Mycket bilåkande.. Väl där riggade vi upp fällan med ett par matskålar med tonfisk & burkmat inuti och en massa kattmynta runt omkring. Sen var det bara att vänta... Och välkomna av grannarna var vi verkligen inte, blir så arg när jag tänker på det. Här kommer privatpersoner på sin FRITID för att hjälpa DEM! Och ändå är de inte tacksamma, inte ens hälsar gör de. Fyfan för folk alltså.. Och stackars djur.. Jakthundar i hundgårdar som tydligen skjuts bara sådär efter fem år i "tjänst". Jaja.. Vi åkte iväg några gånger för att inte skrämma bort katterna. Vi såg dock ingen katt och fällan gick inte igen. Vid sju fick vi nog för dagen och skulle gå till skjulet och stänga fällan så de inte blev sittandes där under natten. När vi ska ta ut matskålarna så... Ja. Skålarna var tomma! Gud vad snopna vi blev! Fällan hade stått där i 4 timmar och vi hade inte kollat skålarna en enda gång. De hade alltså hoppat ÖVER plattan som slår igen fällan istället för att trampa på den. Och så mumsade de i sig maten. Vet inte när de gjorde detta, vi kanske vaktade fällan flera timmar i onödan för utan lockande mat tar sig ingen katt in där frivilligt.. Usch vad typiskt!! Men, nu vet vi iallafall att katterna finns där, att de äter maten vi lockar med och framförallt så går de in i fällan. Så imorgon ska de (jag orkar nog inte åka dit imorgon, mer om det strax), på uppmaning av smarta Lina :) greja lite med fällan så de helt enkelt inte kan hoppa över utan måste trampa på plattan för att nå maten. Så jag är hoppfull om att vi kan fånga in åtminstone en imorgon!

Det tog en timme hem. Jag var trött och hade inte ätit något. Trodde aldrig jag skulle komma hem! Bestämde mig för att köpa lite thai/kina mat och stannade på Thai Coconut. När jag ska gå in så säger de att de har stängt.. Klockan var inte ens halv nio. Fick åka till Ryd istället och köpa på Kina-Thai istället. Mums mums.. När jag skulle gå in i lägenheten höll jag dock på att svimma. Helt utmattad. Men nu när jag har ätit så känns det lite bättre. :)

Tittar på Melodifestivalen och precis i slutet... Lite förvånad över folkets röster faktiskt men va faaaan? VEM VAR DET SOM VANN????????????? MEN SNÄLLA NÅN...................................!! SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA!!!!! BYT VINNARE TIL TVÅAN ISTÄLLET!

GUUUUUUUUUUD SÅ BESVIKEN JAG BLEV NU! HALLÅ SVERIGE!?

1 kommentar:

Anonym sa...

Herregud! Ville du att Caroline af Ugglas skulle vinna?! Då hade vi ju verkligen fått skämmas! =/