måndag, mars 23, 2009

Välte ut kattmynta!

Oj oj oj... Vilket "misstag" jag precis gjorde! Har varit i djuraffären och införskaffat mig kattmynta. Hade tänkt ha det till att fånga in små missar under veckan, tänkte ta mig ut till gården imorgon och på onsdag. Smart som jag var öppnade jag hela burken och när Alli högg mig i handen så välte jag ut burken.. Kattmynta ser ut som malda, torkade växter och det hamnade över hela golvet.. Nu är katterna helt galna. De rullar sig som idioter på golvet, alla tre, och hugger så fort man försöker röra dem. Jisses.. Och Allis päls är full med mynta!

Imorgon ska jag alltså ge mig på ett försök att få in någon katt som blivit kvarlämnad på gården. Hittills har fyra katter kommit in i värmen men oturligt nog är två av dessa inte rätt missar. En är förmodligen hemlös men hör inte till gården. Vet inte riktigt hur vi gör med denna katt.. Jag blir så arg på människor som skaffar utekatter och struntar i att kastrera dem. Nu har vi också fått nys om en gammal herre som enligt vissa uppgifter har runt 15 katter som kommer och går i hans källare och ja, alla är säkert okastrerade, vilket betyder att det hela tiden blir fler katter. Det kanske blir en insats där också, vad vet jag.. Jag och en tjej har börjat prata om att göra något ordentligt för alla dessa tusentals hemlösa katter. Vi har planer och tankar som vi ska träffas och diskutera igenom! Känner mig riktigt peppad inför detta, för det känns som att jag äntligen hittat något som jag verkligen brinner för.

Inga kommentarer: