torsdag, mars 26, 2009

Maja går mig på nerverna just nu..

Det pips konstant och jag vet vad det beror på - vädret! Så fort solen skiner så börjas det. I dessa lägen önskar jag så innerligt att balkongen var innätad för då skulle det bli tyst direkt.

Det blev ingen misse i fällan igår heller. Inte så konstigt med tanke på att det sågades med motorsåg i träd, ungar sprang runt och skrek.. Idag tar Malin över igen och jag hoppas hon får in den vi kallar för "lilla röd".

Har även gjort en nödvändig sak idag, något som borde gjorts för längesen. Jag hoppas att det äntligen händer saker nu.

I köket väntar en jättedisk och jag som brände min tumme igår är inte så hemskt lämpad till att ta hand om den men Martin är på sjukhuset och jag kan bara inte låtsas som att den inte finns. Tvättid har vi också i eftermiddag.

Jag är fortfarande besatt av att flytta till en trea. Vill nämligen hysa in kaninen i ett rum och bygga ihop hennes bur med en till så att den blir dubbelt så stor. Då har vi äntligen ett rum där hon kan få motionera utan att vi måste se till henne konstant. Bara se till att det inte finns några kablar och stänga dörren - klart! Skulle också hysa in kattlådorna och alla grejer som hör till djuren i fina skåp. Har tröttnat på kattsanden som sprids ut i badrummet, blir blöt och fastnar i golvet - svårstädat.

Inga kommentarer: