tisdag, mars 17, 2009

Magkatarr

Aldrig någonsin tidigare har jag haft magkatarr. Men efter att julstressen i jobbet lagt sig så kom också mina besvär. Helt utan förvarning. Högg till i mellangärdet och i ryggen och var tvungen att vika mig dubbelt för att lindra smärtan.. Sedan dess (början av januari) har jag magkatarr regelbundet. Jag ser inga direkta samband, men oftast kommer det när jag ansträngt mig eller stressar. Har jätteproblem när vi är ute och går. Minsta lilla ansträngning och det är kört.. Nu small det till igen och den här gången stod jag bara och diskade lite lätt. Visserligen har vi varit ute på en långpromenad, kände dock inte av några besvär då. Kanske kom i efterhand.. Det är verkligen jättejobbigt för mig då det hindrar mig från att göra saker jag annars skulle göra. Martin frågar ofta om vi ska ut och gå och egentligen vill jag promenera minst en timme om dagen men ja, det är väl inte så konstigt att jag backar. Det är riktigt vidrigt att helt plötsligt bli illamående, vika sig dubbelt och få yrsel mitt på stan. Skrämmande när det kommer då jag kör bil. Martin har ju inget körkort ännu så det är bara att härda ut tills man kommer hem. Det var dagens klagomål!

Igår åkte jag ut till Cloetta i Ljungsbro. Var så uttråkad.. Köpte med mig kexchoklad, palle kuling choklad och polkagrisar. Tyvärr finns ju inte Fazers utbud där längre - dumle, geisha, karl fazer mjölkchoklad, marianne m.m. Trist som satan...

Inga kommentarer: