fredag, mars 13, 2009

Tripp till Åtvidaberg

Har fortfarande inte kommit bort från sömnstörningarna. Häromnatten somnade jag runt halv fyra, inatt runt tre... Besvärligt värre!

Så vad har jag gjort idag då? Städat kaninburen, lägenheten, diskat, bäddat i soffan för att undvika att Alli kissar där nu när hon inte äter p-piller längre samt åkt tur och retur till Åtvidaberg för att hämta fällan.

Och jag har skrattat. Fruktansvärt mycket. Alli börjar nämligen löpa lite smått. Och hon skriker och pratar.. Det roliga är att Smilla svarar. Säger den ena katten något så säger den andra något tillbaka. Precis som om de pratar med varandra. Nu ikväll så åt vi bl.a. grillad kyckling och såklart bjöd vi missarna också. Det vart samma visa igen, fast värre.. Smilla blev helt tokig av kycklingen och attackerade mina händer. Och de pratade och skrek och ville ha mer.. Båda två. Visade jag upp en liten kycklingbit så blev det kalabalik. Maja satt som ett frågetecken...

Tråkigt nog är inte filutbudet på tv någon höjdare ikväll.. Igår plöjde vi igenom Narnia. Kanske vi skulle ta och se tvåan (igen) ikväll.

Imorgon vill jag baka tårta!

Inga kommentarer: