måndag, mars 09, 2009

Uppfödning

Äntligen är det på gång, vi ska skaffa kattungar efter Alli!
Jag är just nu i full färd med att komma på fyndiga stamnamn för min uppfödning men har i princip bestämt mig för vilket jag vill ha. Hoppas på att SVERAK tillåter mig att ha detta. Det blir lååånga veckor av väntan..

Och för att påminna mig själv; imorgon måste jag boka tid för Alli hos veterinären. Vaccination samt navelbråcksintyg. Och så får jag inte glömma att ta kopia på hennes stamtavla och skicka in till pawpeds. Och så måste jag dubbelkolla att Alli och hennes förmodade pojkvän i Örebro inte har några gemensamma släktingar.

Det här har jag verkligen längtat efter sedan jag fick hem min lilla skogis för snart två år sedan och att det nu börjar bli av.. Det känns så overkligt, så spännande! Jag är så glad över att äntligen ha något att lägga ner min tid och energi på. En riktig hobby!

Det andra steget, efter att ha fått ett godkänt stamnamn, är hemsidan. Har aldrig skapat någon tidigare och jag vet inte ens var jag ska börja. Men det finns väl säkerligen beskrivet någonstans på näthimlen. Hoppas jag.

Har redan börjat fundera på eventuella namnteman på den blivande kullen, vilket egentligen är dumt.. Vad sägs om en godiskull? Geisha, Bounty, Pigalle, Skotte, Dumle osv.

Inga kommentarer: