fredag, mars 27, 2009

Helg igen..

Ja, vi är bästa kompisar..
Vad besviken jag är på vädret idag, jag vill ha vår! Enligt prognoserna blir det varmare till helgen och förhoppningsvis smälter snön bort då. Man blir ju så trött...!

Har inte hunnit iväg till affären för att lämna tillbaka kycklingen. Smart gjort för idag såg jag att de även dragit in våra kycklingklubbor som ligger i frysen... Ska ju ändå åka och handla strax (efter mitt skummande bad, passar på när Martin är ute och går..) och kan passa på att lämna tillbaka det då. För övrigt kollade vi in den nya Coop Extra butiken som öppnade för några veckor sedan och jag blev faktiskt förvånad över de billiga priserna! Äkta coca-cola 1,5 l för 10 kr flaskan! Det är ju inte så nyttigt att dricka massa cola och vi köpte inget heller men det är ju billigt för att vara Coop tycker jag! (för övrigt skiljer sig matpriserna på exempelvis Maxi här i stan avsevärt jämfört med Maxi i Jönköping, här i stan är det betydligt dyrare vilket gör mig lite irriterad..)

Ikväll blir det förmodligen potatisgratäng med kött/veggo, sparrisknyten med körsbärstomater/rosmarin inlindade i bacon, något i salladsväg, kanske även något gott bröd. Får väl se om det blir så!

På söndag kommer mamma och pappa hem och det ska bli så skönt.. Står som de flesta redan förstått mina föräldrar väldigt nära. Men trist för dem såklart att lämna sol och bad och semester... Hoppas att de har tagit massor med kort och att de har med sig lite "presenter"! ;-)

MEN VARFÖR FUNKAR DET INTE ALLTID ATT HA STYCKEINDELNING/TOMMA RADER? JAG BLIR SÅ ARG!

Inga kommentarer: