måndag, mars 23, 2009

Kattpyssel

Åkte tidigare idag ut till IKEA för att kika på tyg. Naturligtvis hittade jag inget som föll mig i smaken så jag måste helt enkelt leta upp renodlade tygaffärer här i stan. Har tyvärr ingen aning om var de finns!

Har bestämt mig för att ge mig på min symaskin som fortfarande ligger i sin originalförpackning sedan jul. Det ska bli en kattbädd med fleece på insidan, tyvärr hade inte IKEA sådant tyg. Däremot hittade jag små, söta, superbilliga kuddar där som jag ska sy små örngott till och ha liggandes i bädden. Men först måste jag få tag på mitt fleecetyg samt vaddering.. Efter kattbädden blir det nog en tunnel, Smilla är helt galen i att gömma sig under kuddar och i klädhögar. Jag tror hon skulle bli förtjust i en liten tunnel som hon kan gosa sig in i!

Jag fick bara godkänt i syslöjd men det var ju trots allt i högstadiet.. Känns som att min kreativa ådra har utvecklats lite sedan dess. Jag hoppas på det!

1 kommentar:

Gotlandsliv sa...

Hallå! Kan tipsa om Ohlsons tyger som ligger på St Larsgatan. De har massor med stuvar i källaren, och där brukar det finnas shyssta grejer. Massor fleece bland annat. Men kolla ordentligt, för ibland kan det vara fläckar på tygerna.

Good luck! Hoppas att få se resultatet här på bloggen.