onsdag, mars 04, 2009

Promenad

Martin försöker glänsa med sina, hrm, löparkunskaper...?
Gud så skönt att solen tittar fram allt mer! Snön smälter, temperaturerna stiger och det är LJUST! Idag var andra dagen i rad som vi var ute på promenad, jag hoppas att jag blir biten igen för det vore ju så himla kul att komma igång med motionen... Idag blev det en lite längre runda och imorgon blir det en ännu längre. Nu när jag sitter i soffan känner jag mig så otroligt nyttig.. Det är liksom helt okej att slappa! På vägen hem fick jag och Martin för oss att springa hem den sista sträckan. Jag rusade iväg, långt från Martin som tog det lugnare.. Men efter ett litet tag blev jag trött och blev då omsprungen, som bilden visar. Men när han nådde slutmålet så vek han sig dubbelt och sade sig ha blodsmak i munnen... Då hade vi kanske sprungit 100 meter...?

1 kommentar:

Gotlandsliv sa...

Cool bild, bra komposition!

Här är receptet på pannkakorna:

2 ½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
1 msk socker
2 ½ dl mjölk
2 msk smält smör + smör till stekning
1 ägg

Gör så här:

Blanda ihop de torra ingredienserna till smeten. Vispa sedan i mjölk, smör och sist ägget.

Stek pannkakorna i lite smör i en stekpanna. När du ser bubblor på översidan på pannkakan är den dags att vända.

Good luck! :)