onsdag, april 01, 2009

Bye bye kilos..

Nu har jag, återigen, tagit mig i kragen och börjat med mitt "nya" liv som man så gärna kallar det.. Men denna gång tror jag banne mig att det kan gå vägen. Våren gör verkligen sitt, motivationen är (nästan) på topp! Gjorde en välbehövlig inhandling igår i hälsans tecken. Dags att börja med havregrynsgröt med linfrön till frukost och lunchen består av min älskade Naturdiet Ready to drink (choklad), som är så supergod och hjälper mig enoooooooormt mycket. Det är synd att den inte kostar mindre för det blir en rejäl summa om man ska ha för en hel månad..

Idag har jag varit duktig, kanske lite för duktig då jag inte ätit så mycket som jag bör göra, och märker av att jag inte fått i mig lika mycket socker idag - huvudvärk.......... Magkatarren är också hemsk idag. Men men, vill man bli fin får man lida pin...!

Jag vill dock poängtera att under PÅSKEN är det helt klart OKEJ med godis för min del! Ifall någon tänkte på påskägg och sånt... Anthon Bergs mandelägg, Anthon Bergs stora choklad/marsipanägg, finare mörk choklad ex. Valhrona, underbar chokladtryffel, ihåliga mjölkchokladkaniner, krämiga choklad/nougatägg... Mmmmmmm... Det vattnas i munnen.

Jag var precis på Ica Maxi och lämnade tillbaka vår öppnade kycklingfiléförpackning och kycklingklubborna. Fick tillbaka hela 105 kronor! För dessa pengar blev det lite grönsaker till min curryrätt ikväll.. Och så "råkade" det slinka ner en liten chokladglassförpackning, men observera att det var lättglass så det är heeelt okej i min värld!

Inga kommentarer: