tisdag, november 25, 2008

Avmaskning på schemat

Har precis tvingat i Smilla lite avmaskningsmedel i form av tablett. Det var inte så hemskt uppskattat men gick ändå smidigt. Eftersom hon är så ovanligt glupsk och lite dålig i magen så är det värt att testa. Funkar inte detta så har hon troligen en ätstörning, men detta tänker jag inte spekulera i ännu. Det får bli i ett senare skede! Ska även försöka börja borsta hennes tänder, de ser lite missfärgade ut och det är väl förmodligen tandsten.. Inte så roligt då det behövs en veterinär som skrapar bort det. Men börjar iallafall med att försöka motverka kommande tandsten. Och så tycker jag att hon har lite för mycket kladd i öronen. Kan ju bara vara jag som är nojig eftersom de andra katterna har mycket mindre. Vill ju inte att hon ska gå runt med öronskabb, men å andra sidan så är det ju inte så att hon skakar och kliar sig i huvudet ovanligt mycket.. Är jag nojig eller vad?! Djuren i mitt hem är som mina barn och jag kan inte rå för att jag oroar mig för dem.. Sen är jag lite "nervös" då Smilla inte är försäkrad ännu. Känner mig mycket lugnare när jag slipper oroa mig. :)

Börjar bli lite hungrig nu, turligt nog står Martin i köket och fixar köttfärssås... Mmmmm!

Inga kommentarer: