söndag, november 09, 2008

Välkommen Smilla!

Nu ska jag avslöja det jag lovade! Vi har blivit "fosterfamilj" åt en liten kissekatt som heter Smilla! Hon har bara varit här i ca fyra timmar men det går över förväntan. Bilresan gick jättebra, hon såg så fridfull ut liggandes i transportburen intill mig. När vi kom hem så sprang hon under soffan, men efter en minut så sprang hon därifrån. Otroligt social! Var övertygad om att hon skule springa och gömma sig och komma fram först om några dagar, men inte då. Visst är det fräsande och framförallt från Majas sida, morrande.. Men de kan sitta väldigt nära varandra utan några problem, framförallt Smilla & Alli. Men blir det för närgånget så fräser båda damerna lite! Smilla har även spanat in kaninen men den verkar inte vara så intressant. Men jag är så lättad över att det gått så bra på bara några timmar! Hon är jättekelig, piper en heeel del (hon undrar väl var hennes loverboy är nånstans!) och äter. Vilket matvrak hon är! Så fort jag går ut i köket så är hon efter och piper och tigger. Naturligtvis är torrfodret inget intressant utan det ska vara burkmat. Vågar dock inte ge henne för mycket mat än, inte innan jag vet hur hon reagerar på allt. Hon har också varit på lådan. Allt detta på fyra timmar! Och just nu så ligger hon på mattan under soffbordet, precis intill mig. Myskatt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Guuud, vad roligt att höra att allt går bra! Hoppas det håller i sig! =)

Gotlandsliv sa...

Vad mysigt med en ny familjemedlem! Är det någon liten en som är tänkt att stanna för gott, eller är ni bara kattvakt?

Anonym sa...

Gud vad skönt att höra att det går så bra! =D Känns verkligen rätt att ha hennes hos er kan jag säga! =) Tack så mycket igen!