tisdag, november 25, 2008

Äntligen är jobbandet igång igen

Jaaaa, vad skönt det är att ha börjat arbeta igen! Det var visserligen "bara" tre timmar idag eftersom det var upplärning, det kändes dock som en hel arbetsdag.. Massor med nya intryck! Och även om jag har mycket kassavana och är välbekant med Bokias system då Systembolaget haft samma så kände jag mig helt slut när jag kom hem. Det är inte bara att ta betalt och slå in paket, vilket jag trodde.. Det gäller att vara på hugget. Priserna stämmer inte alltid överens och då måste man ändra. Ibland ska det faktureras. Det finns massor av erbjudanden, vissa pennor kostar 3 för 21, andra pennor 3 för 45 och det är assvårt att hålla reda på vilka som är vilka för det måste man fixa till manuellt. De har ett slags bibliotek där man lånar böcker/ljudböcker och det ska man ha lite koll på... Massor! Men det var jätteroligt. Har nog aldrig varit så positiv efter en första dag på en ny arbetsplats som idag och det bådar ju gott!

Har inte fått mitt schema ännu så jag vet inte när jobbet drar igång ordentligt. Är nyfiken på hur många tider jag ska jobba...

Inga kommentarer: