torsdag, november 20, 2008

Dessa djur

Igår såg jag något jag aldrig trodde skulle ske. Den minst kärvänliga katten i hushållet gjorde mig helt paff! Smilla har en liten egenhet som gör henne urgullig, när hon vill gosa så bokstavligt talat kastar hon sig ner och ålar omkring. Det ser så dumt ut! Hon verkligen slänger sig ner, nästan med ryggen före. Ska försöka filma in detta fenomen någon gång. Igår låg Alli i sängen (den minst kärvänliga) och sov. Smilla kom förbi och var kelig. Hon buffade på Alli med huvudet och tiggde om uppmärksamhet. Helt plötsligt kastar hon sig ner på Alli som snällt ligger kvar. Det ser ut som om Smilla ligger i Allis famn! Då gör Alli något jag ALDRIG kunnat tro! HON BÖRJAR TVÄTTA SMILLA!!!! Slickar på huvudet, öronen, ryggen. Min haka har jag för längesen tappat. Ropar på Martin om att han måste hämta kameran men i samma stund jag ska börja filma så går katterna var sin väg.. Så typiskt.
Men detta hände igen, alldeles nyss. Jag stod i duschen när Martin kom in och sa att Alli hade hoppat upp till en sovandes Smilla och återigen börjat tvätta henne.

Vad har hänt med monstret Alli? Som biter allt och alla och inte alls är så förtjust i närhet?
Aldrig hade jag kunnat tro att de skulle bli så bra kompisar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, smilla is the shiiit ;D

Gotlandsliv sa...

Åh, så mysigt!