torsdag, november 06, 2008

Läkarbesök

Idag äntligen har jag varit hos läkaren. Blev en "standardundersökning", kollade blodtryck, hjärta, lungor och lite sådana saker men allt var enligt läkaren i sin ordning. Sedan blev det ett blodprov för att kolla ämnesomsättning, blodvärden och socker. Vi pratade lite om sköldkörtelproblem, vilket jag mer och mer tycker stämmer överens med mina symptom. Stämmer in för mycket tycker jag, trötthet, många förkylningar, frusen o.s.v. Men vi kom av oss i den diskussionen och jag ångrar nu att jag inte propsade på att ta ett blodprov för det också. Vi pratade lite om träning och att det är svårt att komma igång när jag blir sjuk vareviga vecka. Fick till svar att om blodproverna var bra så skulle jag trotsa förkylningarna och tröttheten och ändå träna, då träning kan hjälpa mig att komma ur den här onda cirkeln. Så jag avvaktar provsvaren, testar att börja träna och blir det inte bättre så tänker jag kolla upp det här med sköldkörteln.

1 kommentar:

Gotlandsliv sa...

Skönt att äntligen få komma dit ändå. Men det här med sköldkörteln, vad kan det vara för problem med den?