torsdag, november 20, 2008

Stadspromenad

Oj så hurtiga jag och Martin varit idag. Vi började med att promenera till polisen för att höra lite om vi kan göra en polisanmälan. Pratade med en mycket trevlig polisman som försökte hjälpa oss på alla vis. Han kom dock fram till, efter att ha pratat med en kollega, att vårt fall var ett civilrättsfall och inte kunde polisanmälas. Vi fick kontaktuppgifter till konsumentrådgivningen dit vi kunde vända oss om vi vill gå vidare. Det känns däremot inte aktuellt, vill bara lämna den här skiten bakom mig. Men det känns skönt att ha pratat med en myndighet som stod på vår sida, men som alltså inte kunde hjälpa oss. Vi har absolut inte råd att kontakta en advokat för detta, det är verkligen inte värt det. Så detta får vi helt enkelt lämna bakom oss nu och det känns faktiskt som en lättnad.

Sedan gick vi ner till sjukhuset och köpte oss ett par mackor som vi mumsade i oss. Efter det gick vi iväg till stan där Martin tränade. Jag tog en tur till World Class för att äntligen ta tag i träningen. När jag kommer dit får jag veta att det inte alls kostar 349:-/månad längre utan 449:-. Erbjudandet som de haft i flera månader gick ut den 10:e november, alltså kom jag 10 dagar för sent. Så jäkla irriterande eftersom jag verkligen, verkligen, verkligen ville börja där. Fick så bra vibbar av stället. Nu måste jag därför tänka om men för ett par minuter sen fick Martin märkligt nog ett sms av Nautilus som hade ett erbjudande att om man tecknade ett årskort innan jul så tränade man gratis fram till 28 januari och därefter dras det 349:-/månad. Alltså behöver man inte betala förrän i slutet av januari! Passar mig helt perfekt.

Efter den onödiga turen till World Class tog jag mig en mugg varm choklad på Café Gyllen och väntade in Martin. Sedan gick vi hemåt igen! Och här sitter jag nu, lite småfrusen. Har tvättid och skulle behöva ta mig ner och tvätta upp lakan och grejer. Kaninen kissade nämligen på mitt täcke häromdagen!

Stångå Rörservice har även varit här idag och ÄNTLIGEN fixat till elementet i vardagsrummet. Aldrig mer kommer jag behöva se att termometern visar 18-19 grader på morgonen! SÅÅÅÅÅ skönt med värme!

1 kommentar:

Gotlandsliv sa...

Är fortfarande väldigt nyfiken på vad det var ni ville polisanmäla...

Men det låter som ni har haft en väldig aktiv dag! Skönt, då känner man sig nöjd. Kul att det löser sig med din träning också!

Har blivit lite ändringar till jul... det blir visst så att vi kommer hem istället, och så efter jul så följer mamma och pappa och förhoppningsvis ni också, med till Gotland. Vad sägs om nyår hos oss, istället för julafton..? Vi ska fira med grannarna, men såklart får ni hänga på! Blir bad i balja och annat mys. Fundera på det, så kan vi prata mer nästa helg.

Hälsa bror!