måndag, november 24, 2008

Matlagning

Ikväll blir det stekt/grillad kycklingfilé med vitlöks&rosmarin-klyftpotatis, bearnaisesås och broccoli. Ska bli smaskens! Är sååå hungrig. Och sugen på kladdkaka! Kanske slänger jag ihop en... Om jag känner att jag vill synda.. ;-) Jag har faktiskt dragit ner REJÄLT på skräp som godis och chips. Men ibland måste man få stilla suget... Eller hur?

Idag har jag sysselsatt mig med att pyssla med diverse grejer. Fick för ett par veckor sedan några korgar, bl.a. en som är perfekt att ha bröd i, av svärmor samt en burk vit färg och några penslar. Fick äntligen tummen ur och grundmålade brödkorgen ett par gånger. Ska skaffa mig lite "juliga" färger och kanske fixa en liten jul-brödkorg. Eller kanske något glittrigt som passar till nyår.. Vem vet! Har även hängt upp ljuslyktor/hållare i alla våra fönster och plötsligt ser det mycket finare ut! Måste ta en tur runt byggnaden och se hur det ser ut utifrån också. Men jag är nöjd med hur det ser ut inifrån.

Imorgon ska jag på upplärning på Bokia, ska bli kul! Dessvärre har jag ju ingen bil på ett par veckor så det blir till att traska ner till stan i snön.. Brrr! Det gäller att man klär sig ordentligt.

Jag känner att det är dåligt med bilder på bloggen... Är så lat av mig att jag inte "orkar" plugga in kameran till datorn. Dåligt, jag vet... Lovar att bli bättre på detta! (iallafall försöka) :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, det lät mumma! ;P *smaskens*

Gotlandsliv sa...

Åh, vad sugen jag blev..! Låter jättegott!

Vill såklart gärna se bilder på de fina lyktorna som du har satt upp. Annars får jag väl hålla mig till helgen! :)

Lycka till på "jobbet" idag!