torsdag, november 13, 2008

En dag avklarad.. Nästan...

Här sitter jag nu och känner mig lite småstolt. Inget godis har passerat mina tänder idag inte! Inte ens en liten pepparkaka. Åt ägg & yoghurt till frukost, nudlar till lunch, vita bönor i tomatsås & ett knäckebröd till mellanmål och en skål cornflakes och två knäckebröd till kvällsmat. Ett äpple. En kopp te också. Blir nog en till till filmen vi ska se nu.. Skaplig skillnad jämfört med vad det sett ut tidigare. Ingen frukost, första målet intogs runt tvåtiden. Lite kvällsmat och såklart, godis och skit. Så stolt, det är jag! Längtar tills om ett par veckor när rutinerna fastnat. Minns min förra viktnedgångsperiod, saknade inte godis eller kakor eller chips alls. Och var jag lite sugen, ja då fick jag vänta tills lördagen för att inhandla en liten chokladbit.

Jag har även skippat bilen två dagar i rad! Igår traskade jag med Martin till stan och idag traskade jag ner till jobbsöksaktiviteten. Det var faktiskt skönt att promenera så tidigt på morgonen. Sedan gick jag ett bra tag på stan, fram och tillbaka. Besökte några butiker jag skulle vilja extrajobba på. Jag har visserligen fått ett extraknäck men vet inte längre om jag är så sugen.. Så därför kollar jag runt lite! Lämnade in på Duka, Akademibokhandeln, Din Sko och Bokia. Bokia håller på att rekrytera nu så jag kanske har en chans! Din Sko var också positiva. Tänker ta en tur ut till Tornby också för att se om det finns något där. Fick höra av en butik att ett företag där ute söker personal.

Nej nu är Martin trött på mitt skrivande, vi har ju satt i en film vi ska titta på.. Burn after reading med Clooney och Pitt. Med tanke på att han nu startade tv-spelet så är det nog dags att sluta skriva........ :)

Inga kommentarer: