fredag, november 28, 2008

Julpyntning

Ikväll kommer det förhoppningsvis se "jättejuligt" ut här i lägenheten. Jag är uppvuxen med en julpyntningsgalen mormor som jag tror har påverkat min julpyntningsuppfattning. Ska se till att ta lite kort på deras lägenhet i sin fulla julmundering. Hon har runt tusen jultomtar som plockas upp år efter år. Vill man få julkänsla, ja då ska man verkligen åka dit! Helt underbart. Saknar faktiskt att fira jularna hos dem, mormor & morfar. Speciellt det otroliga godisbordet! De hade alltid ett bord fyllt med godsaker, enormt mycket. Och varje år täckte de över bordet med ett lakan. Efter att jag och min syster och alla våra kusiner kommit dit fick vi äran att avlägsna detta lakan, som för spänningens skull var fasttejpat. Lyckan var oändlig när vi fick se vad som fanns under! :)

Lite mat, sedan blir det djurburstädning. SEN julpyntning! ÅH VAD ROLIGT!!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju så himla mysigt att pynta för julen =D

Anonym sa...

Hehe visste du inte? =b det har jag skrivit vrje gång jag kommenterat i din blogg ;D Det var helt ok igår! =) Han ringde vid halv 11 så ^^

Anonym sa...

Nu har jag kollat in den fina bloggen, det var väl på tiden! själv julpyntade jag igår, mysigt! lovar att gå in här och kolla så ofta jag kan och skriva ngn rad :P puss emma!