onsdag, november 05, 2008

Bebismys!


Idag var jag och Martin och fikade hos en liten barnfamilj med en treårig tjej och en tre dagar gammal bebistjej! Vi hade med oss lite småpaket och den lilla tigerskallran gjorde succé hos bebisen. Inte trodde vi att den skulle uppskattas av en liten småtting en hon kämpade med att följa den med blicken. Brukar inte tycka så små bebisar är så söta men oooooj, vad jag har ändrat mig! Jag bara smälte när hon låg hos mig och sussade och sprattlade med armar & ben. Jag blir mer och mer sugen på familjeliv med hus och barn!

Och tidigare idag blev jag uppringd av ett företag jag sökt extrajobb hos och jag fick det! För första gången någonsin känner jag att det kommer bli roligt att jobba. Blir kanske inte så mycket, främst torsdagar och fredagar. Börjar i slutet av månaden med att bjuda på juice i en matbutik! Jag ska nämligen jobba som demonstratis, en sådan som står i affärer och bjuder på provsmakning och sånt där. Och lönen är helt okej, ingen sån där slavlön..

På lördag ska jag till Jönköping över dagen och åka till torget för att köpa två saker som jag bara måste ha i jul; Grännaknäcke och knärullad senap. Så ska jag även kolla in mammas och mormors julpyntsförråd. Ska även åka till IKEA och handla lite inför julen, fick ett födelsedagsbidrag där av svärmor & svärfar! :) Så himla roligt med jul!

1 kommentar:

Gotlandsliv sa...

Åh!!! Grattis till jobbet! Gud vad kul, tror att det kan vara riktigt roligt faktiskt. Man träffar ju massor med folk och så.

Mysigt med bebisgos! Kan fortfarande inte fatta att vi snart kommer ha en egen liten en att lukta på. Konstigt!

När det gäller julpynt kan jag tipsa om att Rusta har faktiskt väldigt mycket fint och billigt. Själv har jag hittat en julgransmatta och en adventsljusstake som jag vill ha där.