tisdag, november 11, 2008

Lite bilder på den nya damen




Här har ni lilla Smilla! Och som den tredje bilden visar så går det bara bättre och bättre! Inatt sov hon i sängen och de andra två katterna på varsin sängbyrå. Hon äter torrfoder, äntligen, men tigger fortfarande konstant efter blötmat. Vi har tagit in en till kattlåda eftersom det inte räcker med en.. Smilla gillar även falukorv och räkost. Och hon äääälskar att ligga och mysa!


I helgen inhandlades MASSOR av julpynt och diverse grejer! Köksgardiner, dukar, kökshandduk, förkläde, grytlappar, grythandskar, granfot, julgransmatta, halmbock, julgranspynt, adventsljusstakar, adventsstjärna på fot, en stor ljuskon, en jättefin tvättkorg, lampa till vitrinskåpet, adressbok, kalender, jättefina värmeljushållare att hänga i sovrumsfönstret, lykta, blommor, knärullad senap, grännaknäcke, pepparkaksmått med mera, med mera..... MASSOR! Sedan var jag hos mormor och fick plocka till mig några tomtar och lite pynt. Passade även på att skriva ner mormors klassiska pepparkaksrecept, hennes ofantligt goda chokladsås och mammas underbara cheescake recept. Hade bilen full när jag skulle åka hem. Har faktiskt inte tagit in allting ännu, vet inte var jag ska ställa allt! Har dock bestämt mig för att ALLT julpynt åker upp till första advent! Hur ska man annars hinna njuta?! Granen åker upp till Lucia.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad söt hon är! Vad bra att det går så bra! Kramar