torsdag, november 27, 2008

Julstädning

Idag stod storstädning på schemat. Tvi fan vad jobbigt.. Putsat fönster, rengjort element, dammat överallt, städat ur vitrinskåpet och badrumsskåpet med mera med mera... Nu har jag fått nog. Mina händer är så torra att de nästan är statiska. Kylskåpet orkar jag inte städa ur, tänker heller inte frosta av frysen. Hade skrivit ett schema över vad som skulle göras men jag är inte mer än människa och insåg ganska snabbt att det var ett överdrivet schema.. Man måste inte vara pedantisk! Imorgon blir det totalrengöring av kattlådorna och kaninburen. Även golvstädning. Sedan blir det julpyntning, oj så jag längtar! På söndag är det dessutom julmarknad i Gamla Linköping. Gissa vem som kommer traska dit? :)

Har faktiskt inte ätit något idag. Förstår inte varför jag inte varit särskilt hungrig. Hade fixat en tallrik yoghurt med banan till frukost men matlusten bara försvann. Tänkte lite som så att om jag är duktig och städar så har jag gjort mig förtjänt av mat sen.. Idiotiskt, eller hur. Men effektivt!! Nu är jag däremot utsvulten.......! Tänkte göra en smaskig soppa/gryta med lök, potatis, morötter, röda linser och krossade tomater. Men det är för mycket jobb... Ris och fiskpinnar med ärtor blir det istället. Fancy fancy...

Inga kommentarer: