onsdag, november 12, 2008

Storhandla

Har en sån där lite ångestladdad dag. Började när jag gick till kylskåpet för att försöka trolla fram lite lunch. Jag försöker att inte beklaga mig men guuud vad trött jag börjar bli på att vara arbetslös och ständigt ha en kass ekonomi. Var ju i Jönköping i helgen och shoppade med mammas kort men önskar att det hellre hade varit mitt eget. 23 år gammal och har inte råd med något.. Usch. Det känns jobbigt. Det känns riktigt jobbigt, som ett misslyckande. Jag, som älskar att åka och handla på ICA Maxi, kan inte göra det längre. Förr var det så befriande att gå in i mataffären och slippa behöva komma ihåg hur mycket man stoppat ner i vagnen, bara för att man inte ska stå där i kassan som ett fån och inte ha tillräckligt med pengar på kortet. Usch. Bristen på pengar tär så oerhört mycket på mig, min sambo och vårt hushåll. Jag vill inte låna pengar, jag vill inte tigga. Jag vill bara få in en lön!

Så. Nu har jag beklagat mig för flera månader framöver.......

Inga kommentarer: