fredag, november 07, 2008

Jönköpingsbesök imorgon

Jepp, imorgon åker jag ner till Jönköping över dagen. Har tänkt köpa det där på torget som jag tidigare nämnt och kolla på julpynt hos mamma och mormor. Blir till att åka tiiiiiidigt då torget stänger typ vid tolv. Sen ska jag (förmodligen?) ta med mig en "ny familjemedlem" hem! Måste dubbelkolla under kvällen... Avslöjar inte mer än så ikväll!

Just nu har vi en köttfärspaj i ugnen, mmm den är så himla god! Nu blev jag jättejättejättehungrig. Är ett recept som ursprungligen kommer från mamma. Pajdeg i botten som förgräddas. Fyllningen består av stekt köttfärs, gul lök, röd paprika, krossade tomater, salt, peppar, oregano/timjan(pizzakrydda för oss). På med fyllningen. Häll över äggstanning på ett par ägg och ett par deciliter mellangrädde. Strö över riven ost. In i ugnen!

1 kommentar:

Anonym sa...

mmm....hoppas maten blev god..:) börjat äta kött ofta nu eller? :) kram helena