fredag, november 21, 2008

Julmässa


Ekenäs Slott

Igår öppnade julmässan på Ekenäs Slott och jag är såå sugen på att åka dit! Den pågår fram till söndag och jag och Martin tänker åka dit imorgon och mysa. Hoppas att det snöar, vilket det gör idag! Har även frågat mamma och pappa om de vill komma hit och följa med oss. Kanske att man också tar en promenad på stan när mörkret lagt sig och följer Novemberljus-rundan. Vore så himla mysigt! Börjar känna lite julstämning nu, i tid för en gångs skull!




Igår när jag var på Café Gyllen upptäckte jag att de även har en liten julmarknad där. Massor med "julgott" och även sådana där marsipanfigurer! Ni vet, små små röda tomtar, grisar med chokladdoppad bakdel... Massor med sådana figurer! Måste verkligen ha sådana iår, minns att vi hade sånt hos mormor och morfar för måååånga år sedan. Har alltid undrat var man hittar dem men vips, så dök de upp när jag minst anade det! Tyvärr är de svindyra.....

Inga kommentarer: