tisdag, april 21, 2009

Anställningsintervju

Var för en timme sedan på anställningsintervju, tog inte alls lång tid, 20 minuter kanske? Jag blev väldigt positivt överraskad av företaget, 300 anställda!!! Inget skräpföretag med andra ord. Det var jättefräscha lokaler och hur många människor som helst som satt kring datorer, alla var runt min ålder. Väldigt avslappnad stämning, lite alla-är-kompis-med-alla-stämning. Fick prata med en tjej som förmodligen bara var ett par år äldre än mig. Jag vet inte alls hur det gick, jag vill inte tänka på det. Eftersom jag ändrat åsikt och inställning och faktiskt vill ha det jobbet så vågar jag inte spekulera i mina svar eller hur jag framställde mig.. Lämnade på nytt referensen på Bokia och får veta svar senast imorgon. Kommer vara nervös tills jag får besked.. Bästa av allt var att det inte alls är några problem med att jobba extra på Bokia under sommaren! Frågade rakt ut ifall det gick att göra så. Skönt att veta!!! Sämsta var lönen. Åldersbaserad och hade jag fyllt 24 så hade jag fått 15 kr extra/timme. (på Bokia tjänar jag 30 kr mer/timme....) Hajade inte riktigt hur OB-tilläggen var, men inte lika förmånliga som de är när man arbetar i handeln. Jaja, det är ju ändå bra mycket bättre betalt än a-kassan!! Har jag tur som får jobbet så börjar utbildningen nästnästa vecka vilket gör att jag inte har några problem med att jobba på Bokias inventering nästa vecka.. Mycket pusslande!

Min magkänsla säger att jag skulle trivas kanonbra där så jag hoppas, hoppas, hoppas att de vill ha mig där. Eftersom de ska ta in hela 30 personer så känner jag att jag har en bra chans. Eller? jag vet inte! Jag kanske är överkvalificerad?

Aaaaah... Jag hatar att inte veta...

Inga kommentarer: