fredag, april 17, 2009

Ganska så irriterad

Jag sitter och försöker få ihop grillen som vi köpte på Clas Ohlson. Den går mig på nerverna....! Monteringsanvisningen är missledande och det saknas skruvar... Gaaaaah, tacka vet jag IKEA! Förstår inte hur djäkla svårt det ska vara att få till en vettig monteringsbroschyr. Orkade inte med det utan plockade ner skiten i kartongen igen. Tänkte att det skulle vara mysigt att grilla i eftermiddag innan Martin sticker iväg på alkoholförtäring!

Dessutom...

Som ni kanske minns så har jag varit engagerad i att få in hemlösa katter som blivit lämnade. Nu har allt tagit en helt ny vändning och katterna lever väldigt riskabelt då den nya husägaren redan skjutit ett flertal katter. Jag fick i påskas veta att den gången jag satt och vaktade fällan och hörde ett gevärsskott (blogginlägg från 24:e mars) så hade min magkänsla rätt - han sköt katten jag hade span på! Den fina svart-vita missen som strök sig runt deras hus och låg på altanen gick runt husknuten och ett par sekunder senare small det till. Nu har vi alltså fått bekräftat att han sköt katten. När jag satt och försökte fånga in dem. Och sedan fick vi veta att han har skjutit fler katter som vi letat efter... Det är olagligt och poliskontakter har tagits. Tyvärr har vi ju inget bevis, inget inspelat material där han erkänner. Det enda vi har att gå på är - mig. Jag är det enda vittnet och det enda jag kan vittna om är att jag hörde ett skott! Inte så mycket att gå på. Såhär i efterhand både ångrar jag och är glad över att jag inte gick och tittade varifrån skottet kom. Hade jag gått hade vi kanske haft bevis. Men jag hade kanske själv riskerat att bli skadad då husägaren enligt uppgifter inte skulle dra sig för att skjuta mot folk.. Iochmed vetskapen att han är farlig så får jag inte åka ut till gården och leta katter själv. Maktlös!!!! Nu har dessutom personer som varit inblandade i infångandet börjat tröttna och irritera sig och självklart låter de deras missnöjdhet gå ut över de som är kvar och kämpar för att katterna ska få ett värdigt liv...

IDIOTI!

1 kommentar:

Gotlandsliv sa...

Usch vad hemskt! Stackars kissar!