torsdag, april 02, 2009

Det här med flytt..

Åh, min huvudvärk gör mig galen! Tog en tablett, kändes lite bättre efter ett tag, somnade i sängen och sov en stund - vaknar igen med dunkande värk.. Vad sjutton ska jag göra?


Jag funderar på ifall huruvida mer jag skulle trivas om vi kunde få ordning på lägenheten. Om vi ändrar om till ett mysigt boende så är jag nästan helt övertygad om att jag skulle trivas mycket bättre...

Det här skulle jag vilja ändra på:

Hallen: nytt skoställ och ny bordslampa, i övrigt är jag jättenöjd.

Köket: diskmaskin, finare grejer i fönstret, i övrigt är jag även där jättenöjd.

Badrummet: enkelt - nya handdukar (lila/svarta).

Sovrummet: nytt överkast i mörkare färg, större prydnadskuddar och finare grejer i fönstret, ny taklampa, eventuellt bordslampor, nya väggprydnader/tavlor, en fungerande garderob.

Vardagsrummet: och det är väl här det behövs göras om ordentligt.. Även det rummet jag vantrivs i. Ny soffa och soffbord, ny tv-bänk (större och mer funktionsduglig), mindre skrivbord, bokhylla.

Balkongen: näta in, fixa lite prydnader samt en matta.


Allt det där kräver pengar och det har jag inte... Men det känns bra att kunna drömma!

2 kommentarer:

Linda sa...

I Hjo och Skövde finns Hem och Hobby. Dom har massa inredningsgrejjer till bra priser. Perfekt om man vill pynta om lite =)

Lina sa...

Tack för tipset, får ta mig dit och kika!!