fredag, april 17, 2009

Vilket dilemma

Idag bestämdes en tid för anställningsintervjun nästa vecka. Bara två timmar senare ringer Bokia! Som jag befarade så kommer de dra ner på personalstyrkan och de två som får "sluta" nu jobbar därför i sommar. Däremot skulle de behöva någon de kan ringa vid akuta fall och ströjobb över helger och liknande. Jag vill ju naturligtvis jobba där jag VET att jag får så pass många timmar att jag får ut en hygglig lön under sommaren. MEN däremot så finns det till hösten en fast helgtjänst på Bokia och om jag ska plugga så vore det ju alldeles underbart att kombinera ihop det med Bokia.. Fast om jag tackar nej till ströjobbet i sommar så går väl den helgtjänsten till den som faktiskt tackar ja.

Nu är det ju inte alls säkert att jag får kontorsjobbet, som bara sträcker sig till augusti. Eftersom de har öppet mellan 6-22 måndag-söndag så finns det kanske en chans att jag kan styra lite över tiderna? Och sen vet jag inte alls hur många timmar jag är garanterad där heller. Det står att man bör kunna jobba minst 30 timmar i veckan vid behov. Och om det inte finns behov? Betyder det att jag inte får jobba 30 timmar då? Mycket att tänka över...

A-S (chefen) gjorde mig väldigt glad då hon sa att hon kan ha lite is i magen och inte säga något till de andra personerna som sökt jobb på Bokia - hon vill nämligen helst ha mig där! Och DET, det kan jag säga kändes underbart att höra!!!!!!!!! Så pratade vi lite om inventeringen som jag ska hjälpa till med. Och så bara sådär frågade hon om jag ville jobba denna helgen. Hela helgen. Ja tack! Jobba 11 timmar allt som allt men få betalt för nästan det dubbla.

Så nu ändrades helgplanerna från att ha precis INGENTING att göra till fullbokat.

En härlig start på fredagen, men som sagt, hemskt mycket att tänka över..

Inga kommentarer: