söndag, april 19, 2009

Bosses Glassbar

Idag blev det äntligen en premiärglass på Bosses! Godaste glassen jag ätit, utan tvekan. Omåttligt populärt glasshak! Det var soligt ute, jag hade jobbat "hårt", Martin överraskade mig med ett besök på jobbet strax innan stängning - det var som bäddat för glass! Martin tog en bägare med himmelsk pecan och nötkrokant. Själv tog jag en våffla med nötkrokant, after eight samt marängsuisse! Ofta tänker man att det är så dyrt, men idag insåg jag att det faktiskt inte är det. Tre glasskulor i en våffla för 35 kr är överkomligt, särskilt när glassen är så fruktansvärt god. Så mjuk och smakrik... Mmm!

I sommar bara MÅSTE jag tvinga med familjen dit för ett första besök!

2 kommentarer:

Anne sa...

Bosses äger, när jag var yngre sa jag alltid Glasses Bossbar, sån där felsägning som sitter kvar!

Testa melonsorbeten, underbart god!

ha det gott!

kram kram

Lina sa...

Anne, jag försökte posta ett inlägg på din blogg men det fungerar tydligen inte.. Eller så tar det ett tag för kommentaren att synas och då ber jag om ursäkt för alla kommentarer som kommer från mig. ;-)